Ethän tee näitä virheitä nettisivujen suunnittelussa

Tiesitkö, että potentiaalinen asiakas luo mielikuvansa yrityksestä ensimmäisen muutaman sekunnin aikana, jotka hän viettää yrityksesi verkkosivuilla? Kun miettii sitä, kuinka suuren työn yrittäjä joutuu tekemään saadakseen potentiaalisen ostajan sivuilleen, valkenee nopeasti kuinka kriittisiä nämä ensimmäiset sekunnit oikeasti ovatkaan. Tiesitkö myös, että moni yrittäjä tekee samat ratkaisevat virheet verkkosivujensa suunnittelussa? Nämä virheet ajavat potentiaaliset asiakkaat pois hyvin suurella todennäköisyydellä, ja yrittäjälle tämä tarkoittaa suoraan rahan menetystä. Mitä nämä virheet sitten ovat? Olemme listanneet ne tähän artikkeliin, jotta sinä voit välttää ne.

Top 5 pahimmat virheet yrityksen nettisivuilla

  • 1. Epäsiisti tai kieliopillisesti huono kieli

Numero yksi kaikista asiakkaan karkoittavista viesteistä on tietenkin nettisivuston epäsiisti kieli. Jos verkkosivu on ennestään tuntematon ja sen kieli ei ole kieliopin mukaista, saa tämä asiakkaan hälytyskellot heti soimaan, sillä tämä antaa sivustosta hämärän ulkomaisen sivun vaikutelman. Jos et siis itse ole järin taitava sananikkari, ulkoista homma ammattimaisille kirjoittajille, jotka osaavat puhtaan kieliasun lisäksi myös lisätä sekaan oikeanlaisia termejä, jotka parantavat sivusi löydettävyyttä hakukoneiden hakutuloksista.

  • 2. Vanhanaikainen ulkonäkö

Toinen peruste, jolla asiakas todennäköisesti kääntää selkänsä nettisivustolle, on epäsiisti ja vanhanaikainen ulkoasu. Vältä siis ysärilookkia raskaine ja räikeine taustakuvineen kaikin keinoin, jos tahdot asiakasvirran pysyvän hyvänä.

  • 3. Bugit

Jokainen netin käyttäjä tietää, että mikään ei ole raivostuttavampaa kuin lagaava ja bugiva sivusto. Luo nettisivustostasi sellainen, että se ei sisällä turhia bugeja tai umpikujia, jos tahdot asiakkaiden viihtyvän sivustollasi.

  • 4. Raskas sisältö

Raskas sisältö verkkosivuilla paitsi näyttää hölmöltä ja vanhanaikaiselta, myös nostaa latautumisajat pilviin. Unohda siis suuret ja raskaat kuvatiedostot ja painikeboksit ja keskity yksinkertaisempaan ja modernimpaan ulkoasuun.

  • 5. Huonolaatuinen domain

Markkinointi ja verkkosivuihin panostaminen on kokonaisvaltaista, ja sen tulee ulottua myös pienimpiin yksityiskohtiin, kuten verkkosivujen domainiin eli verkko-osoitteeseen. Mikäli yritys ei ole edes vaivautunut ostamaan kustomoitua domainia, vaan käyttää ilmaista versiota, ei se anna yrityksestä kovinkaan ammattimaista vaikutelmaa. Muista tämä, jos tahdot tienata bisnekselläsi.