Internet on tuonut yrittäjille lukemattomia uusia tapoja markkinoida bisnestään. Yksi merkittävimmistä tavoista on ehdottomasti sosiaalinen media. Sosiaalinen media yhdistää koko maailman ihmiset yhden katon alle, ja mikäpä olisikaan parempi paikka yrityksen markkinoimiseen kuin se, jossa ihmiset jo valmiiksi ovat?

Sosiaalisen median paras puoli on juurikin se, että ihmisiä ei tarvitse houkutella mihinkään – he ovat jo siellä, missä pitääkin. Negatiivinen puoli taas on se, että somessa ovat kaikki muutkin yrittäjät. Sama tarkoittaa sitä, että keskimäärin kuluttaja näkee päivässä jopa kymmeniä mainoksia. Tämä puolestaan johtaa siihen, että yrityksen on tehtävä kova työ erottuakseen joukosta. Erottuminen on kuitenkin monesti helpommin sanottu kuin tehty.

Yritykset ovat kuitenkin keksineet ottaa avukseen ikivanhan keinon – yhteistyön. Miten yhteistyö käytännössä tapahtuu? Luonnollisesti soluttautumalla asiakkaiden keskuuteen. Miten tämä sitten käytännössä tehdään? No sosiaalisen median vaikuttajien avulla tietenkin!

Sosiaalisen median vaikuttajia kadehditaan ja seurataan

Sosiaalinen media on aivan oma valtakenttänsä. Se voi nostaa oikeastaan kenet tahansa tietynlaiseksi julkisuuden henkilöksi, tarkemmin sanoen somejulkkikseksi. Somejulkkiksen ei oikeastaan tarvitse tehdä mitään sen ihmeellisempää, tai omata mitään erikoistaitoja. Riittää vain, että henkilö on onnistunut saamaan itselleen suuren seuraajajoukon sosiaalisen median kanavissa ja julkaisee runsaasti sisältöä säännöllisin väliajoin.

Somejulkkisten elämää ei kuitenkaan kannata kadehtia turhaan, sillä somejulkkiksen tittelin ylläpitäminen ei ole helppoa maailmassa, jossa jokainen voi olla julkkis. Jos henkilö on onnistunut nousemaan somemaailman huipulle, voi hän hyödyntää suosiotaan monilla tavoin ja yksi näistä tavoista on ehdottomasti yhteistyön tekeminen eri yritysten kanssa. Tämänkaltainen yhteistyö on hedelmällistä molemmille osapuolille, sillä yritys saa näkyvyyttä suuren ihmisjoukon keskuudessa ja sosiaalisen median vaikuttaja puolestaan hyötyy yhteistyöstä joko rahallisen korvauksen, provisiopalkkion tai näkyvyyden kautta.

Mistä löytää sosiaalisen median vaikuttajia yhteistyöhön?

Sosiaalisen median vaikuttajia on suhteellisen helppo löytää, mistäpä muualta kuin sosiaalisesta mediasta. Mikäli etsit yrityksellesi yhteistyökumppania sosiaalisen median vaikuttajien piireistä, paras tapa on ottaa yhteyttä heihin suoraan. Voit saada tarjouksia useammaltakin halukkaalta ehdokkaalta, ja lopulta valita itsellesi sopivimmat kumppanit yritykseksi parhaaseen mahdolliseen markkinointiin.